چرا مغز عاشق ماساژه-ماساژ کرج-مرکز ماساژ کرج-سالن ماساژ کرج

چرا مغز عاشق ماساژه-ماساژ کرج-مرکز ماساژ کرج-سالن ماساژ کرج

  • تاثیرات مثبت ماساژ بر بدن انسان:
  • همیشه این سوال در ذهن من بوده که چرا ماساژ احساس خوب  ونشاطی بینظیر دارد؟
  • محققان ایده بسیار خوبی در مورد اینکه چرا ماساژ به ما احساس خوبی می دهد، دارند. در آزمایشات مختلفی که صورت گرفته ، این مساله تا حدی روشن شده است که به بررسی برخی از آنها می پردازیم:

ماساژ سبب تحریک ترشح هورمون ها (اندورفین ها و انکفالین ها) که اضطراب، استرس و درد را کاهش می دهند .

هورمون انکفالین:

انکفالین enkephalin ترکیبی است که در تمام مهره‌داران، از جمله انسان، یافت می‌شود. دو نوع انکفالین وجود دارد:  متیونین و لوسین انکفالین این هورمون توسط مغز، نخاع و غدد آدرنال ترشح می‌شود. علاوه بر این، تحقیقات مختلف صورت گرفته بر انسان و حیوانات نشان داده‌اند این هورمون توسط سلول‌های عصبی خارج از مغز، مثل روده بزرگ و کوچک، کلیه‌ها، بیضه، پانکراس، ماهیچه‌های قلب، بافت پوست، ریه‌ها و بافت استخوان نیز ترشح می‌شود.

 عملکرد انکفالین:

انکفالین بیشتر با ایجاد پیوند و فعال کردن گیرنده‌های دلتا اوپیوئید عمل می‌کنند. تاثیر عملکرد آن‌ها بیشتر بر روی حافظه، یادگیری، رفتار احساسی و درد است. برای اینکه مغز عملکرد متعادلی داشته باشد نیاز است که انکفالین در سطح استانداردی قرار داشته باشد.

تاثیر انکفالین در کاهش درد:

زمانی که در بخشی از بدن درد ایجاد شود انکفالین ترشح می‌شود. انکفالین ترشح شده به گیرنده‌های اپیوئید Opioid در نخاع و بخش‌های مشخصی از مغز متصل می‌شود و مانع از رسیدن پیام درد به این بخش‌ها می‌شود.

هورمون اندورفین:

اندورفین‌ها (Endorphins)  یا مسکن‌های طبیعی بدن موادی هستند که از غدد مخاطی و توسط تحریک این غدد بوسیله هیپوتالاموس ترشح می‌شوند و اثر اصلی آن‌ها تسکین درد است. اندورفین‌ها که مرفین طبیعی بدن (endogenous morphine)  خوانده می‌شوند در حقیقت بسیار شبیه به مخدرها عمل می‌کنند و تولید آن‌ها در زمان فعالیت بدنی، هیجان، احساس درد، خوردن غذاهای فلفلی، فعالیت جنسی و احساس عشق است.

به‌طور کلی اندورفین‌ها باعث ایجاد حالات خوشی و لذت شده و آرامش بخش هستند. همچنین به واسطه توقف ارسال پیام‌های درد به سوی مغز موجب از بین رفتن حس درد می‌شوند

چرا مغز عاشق ماساژه-ماساژ کرج-مرکز ماساژ کرج-سالن ماساژ کرج
چرا مغز عاشق ماساژه-ماساژ کرج-مرکز ماساژ کرج-سالن ماساژ کرج

ماساژ ترکیبی کرج،ریلکسی،سوئدی،تایلندی،مدیکال،سنگ داغ، بادکش گرم،ابزار تراپی ، سرو صورت در کرج

پکیج کامل و تخصصی ماساژ کرج-ماساژ کرج-سالن ماساژ کرج-ماساژ در منزل تمام مناطق کرج