مربی ورزشی و لیدر کوهنوردی کرج-آموزش یوگا و مدیتیشن صفر تاصد کرج

مربی ورزشی و لیدر کوهنوردی کرج-آموزش یوگا و مدیتیشن صفر تاصد کرج

یوگا شکلی باستانی از تمرینات جسمی و ذهنی است که قرن‌ها برای ارتقای تندرستی، آرامش و سلامتی مورد استفاده قرار گرفته است. تمرین یوگا می تواند طیف وسیعی از فواید جسمی، ذهنی و عاطفی را ارائه دهد. از کاهش سطح استرس گرفته تا بهبود انعطاف پذیری، فواید بی شماری برای سلامتی مرتبط با یوگا وجود دارد.

مهم ترین فواید یوگا برای سلامتی عبارت است از:

  • یوگا باعث از بین رفتن استرس و انرژی منفی می شود.
  • یوگا را می توانید در هرجایی انجام دهید.
  • یوگا باعث تقویت اعتماد به نفس می شود.
  • با یوگا نحوه تنفس صحیح را می آموزید.
  • یوگا ورزش گرانی نیست.

اولین گام برای شروع یوگا این است که سبک مورد علاقه ی خود را پیدا نمایید.

به طور کلی، یوگا به بیست سبک مختلف و کاربردی، تقسیم بندی می شود که عبارت است از:

  1. آناندا یوگا: تمرکز در این سبک بر حرکات آرام می باشد.
  2. آنوسارا یوگا: این سبک نسبتا جدید بوده و روح شما را همگام می سازد.
  3. آشتانگا یوگا: این سبک از یوگا بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد.
  4. بیکرام یوگا: بیکرام یوگا به تقویت عضلات بدن همانند رشته بدنسازی می پردازد.
  5. هاتا یوگا: این سبک از یوگا که ریشه ی تمامی سبک های یوگا بوده و بسیار ساده و در عین حال لذت بخش می باشد.
  6. اینتگرال یوگا: سبک مورد نظر بر روی قدرت، انعطاف و تعادل بدن، تاکید دارد.
  7. جیواموکتى یوگا: این روش نیز تاکیید بر حرکات دقیق تنفس دارد.
  8. ترای یوگا: این سبک حرکاتی مانند رقص را در بر می گیرد.
  9. کریپالو یوگا: این سبک به یوگای هوشیارانه معروف است.
  10.  کندالینی یوگا: این روش نیز بر تمرینات بر روی ستون فقرات بیشتر تاکید دارد.
  11.  یوگای قدرتی: سبک مورد نظر تاکید بر حرکات کششی و افزایش قدرت عضلانی دارد.
  12.  یوگاى احیا گر: این سبک تاکید بر استراحت عضلات دارد.
  13.  سیواناندا یوگا: سیواناندا تاکید بر داشتن سبک زندگی سالم و افزایش مراقبه و ذکر، دارد.
  14.  اسواروپا یوگا: افراد مبتدی عاشق این سبک هستند.
  15.  وینی یوگا: این سبک مختص افرادی است که از صدمات و آسب دیده گی های زیاد رنج می برند.
  16.  وینیآسا یوگا: این سبک نیز تمرکزش بیشتر بر روی یادگیری حرکات تنفس صحیح می باشد.
  17.  یوگای لوتوس سفید: این سبک، ترکیبی از مراقبه و تنفس می باشد.
  18.  یین یوگا: این سبک تاکید بر حرکات عمیق در مفاصل را دارد.
  19.  ایشتا یوگا: ایشتا مخفف علم اینتگرال هاتا و هنر هاى تنتریک بوده و بیشترین تمرکز را بر روی مراقبه و تصویر سازی دارد.
  20.  اینگار یوگا: این سبک تمرکز بر روی طولانی کردن حرکات از نظر زمانی را دارد.

چه مبتدی باشید و چه یک فرد با تجربه در یوگا،  این موضوع حائز اهمیت است که سبک یوگای مناسب را انتخاب کنید. سبک های مختلفی از یوگا وجود دارد که هر کدام فواید و مزایای متفاوتی دارند. دانستن اهداف خود و درک سبک های مختلف می تواند به شما کمک کند تا انتخاب مناسبی برای تجربه ای مفید تر داشته باشید.

وقتی صحبت از سبک مناسب یوگا می شود، باید نیاز ها و شرایط آن ها را در نظر گرفت تا از سبک انتخابی خود حداکثر بهره را برد. برای انتخاب سبک یوگا، هیچ رویکردی متناسب با همه وجود ندارد، زیرا گزینه ‌های متعددی از هاتا یوگای ملایم ‌تر تا یوگای تیز تر وینیاسا وجود دارد.

اگر در انتخاب سبک مناسب خود شک و تردید دارید، می‌توانید پیشاپیش با سایت یوگا حضور تماس بگیرید تا مطمئن شوید چه سبکی متناسب با شما خواهد بود.


انتخاب لباس مناسب برای یوگا

یوگا یکی از روش های رایج تمرین بدنی و تمدد اعصاب است. به عنوان یک علاقه مند به یوگا، انتخاب لباس مناسب برای تمرین راحت ضروری است. چه در یوگا تازه کار باشید و چه یک یوگی با تجربه، انتخاب لباس مناسب می تواند تفاوت زیادی در تمرین شما ایجاد کند.

به طور کلی هر لباسی که در آن احساس راحتی و آرامش بیشتری دارید، آن لباس مناسب خواهد بود.

توجه داشته باشید که لباس مناسب نه تنها به شما این امکان را می دهد که در طول جلسات یوگا به راحتی حرکت کنید، بلکه به محافظت از بدن شما در برابر هر گونه ناراحتی فیزیکی کمک می کند.

مربی یوگا و مدیتیشن و ورزش های همگانی کرج-مربی ورزشی کرج

آموزش یوگا-مدیتیشن-مراقبه -پرانایاما .تکنیک های تنفسی کرج و تهران

مربی یوگا کرج-آموزش یوگا کرج-یوگا و مدیتیشن کرج-استاد یوگا کرج