مربی یوگا کرج-مربی ورزشی کرج-مربی یوگا و مدیتیشن کرج

مربی یوگا کرج-مربی ورزشی کرج-مربی یوگا و مدیتیشن کرج

یوگا چیست؟

یوگا یک تمرین باستانی است که شامل ژست های بدنی، تمرکز و تنفس عمیق می باشد.

تمرین منظم یوگا می‌تواند استقامت، قدرت، آرامش، انعطاف‌پذیری و تندرستی بدن را افزایش دهد.

یوگا در حال حاضر یک ورزش محبوب در سراسر جهان محسوب می شود. بر اساس یک نظرسنجی ملی در سال ۲۰۱۷، از هر هفت بزرگسال در ایالات متحده، یک نفر در ۱۲ ماه گذشته یوگا انجام داده است.

پیشینه

اولین اشاره به واژه “یوگا” در ریگ ودا، مجموعه ای از متون باستانی پدیدار شده است. یوگا از کلمه سانسکریت “yuj” گرفته شده است که به معنای “وحدت” یا “یکی شدن” است.

پدیده یوگا اولین بار در شمال هند بیش از ۵۰۰۰ سال پیش یافت شد.

 دانش خود در مورد یوگا را در اواخر دهه ۱۸۹۰ برای کشورهای غربی گسترش دادند به گونه ای که آموزه های مدرن یوگا تا دهه ۱۹۷۰ به طور گسترده در این کشورها رایج شد.

فلسفه

فلسفه کلی یوگا در مورد پیوند ذهن، بدن و روح است.

یوگا شش شاخه دارد که هر شاخه آن دارای تمرکز و مجموعه ای از ویژگی های متفاوت از دیگری است.

این شش شاخه عبارتند از:

  • هاتا یوگا: این شاخه فیزیکی و ذهنی است و هدف آن تقویت بدن و ذهن است.
  • راجا یوگا: این شاخه شامل مدیتیشن و تبعیت مطلق از یک سری گام های تادیبی مشهور به هشت سبک یوگا است.
  • کارما یوگا: این یک مسیر عمل است که به معنای اعمال فداکارانه ای است که برای دیگران انجام می شود و هدف آن ایجاد آینده ای عاری از منفی گرایی و خودخواهی است.
  • باکتی یوگا: شیوه ممارست و راه معنوی که بر عشق سرسپردگی و دلبستگی به معبود الهی تمرکز دارد.
  • جنانا یوگا: این شاخه از یوگا در مورد خرد، مسیر فرزانگی و رشد عقلانیت از طریق مطالعه است که بعنوان مسیر خودشناسی نیز شناخته می شود.
  • تانترا یوگا: روشی است که با استناد به حرکات یوگا موجب افزایش میل جنسی و همبستگی بین زوجین ازطریق به اوج رسیدن در رابطه می شود.

چاکراها

کلمه “چاکرا” به معنای “چرخ انرژی” است.

یوگا معتقد است که چاکراها نقاط مرکزی انرژی، افکار، احساسات و جسم فیزیکی هستند. به گفته اساتید یوگا، چاکراها نحوه تجربه اشخاص از واقعیت را از طریق واکنش های عاطفی، تمایلات یا انزجارها، سطوح اعتماد به نفس یا ترس، و حتی علائم و اثرات فیزیکی تعیین می کنند.

هنگامی که انرژی در یک چاکرا مسدود می شود، باعث ایجاد عدم تعادل فیزیکی، ذهنی یا عاطفی می شود که با علائمی مانند اضطراب، بی حالی یا هضم ضعیف نمایان می گردد.

آساناها ژست های بدنی متعددی در هاتا یوگا هستند. افرادی که یوگا تمرین می کنند از آساناها برای آزاد کردن انرژی و تحریک چاکرای نامتعادل استفاده می کنند.

هفت چاکرای اصلی وجود دارد که هر کدام تمرکز خاص خود را دارند:

  • ساهاس رارا: چاکرای تاج که در فرق سر قرار دارد، نماد ارتباط معنوی است.
  • آجنا: در بین ابروها قرار دارد، چاکرای چشم سوم که با شهود ارتباط دارد.
  • ویشودا: چاکرای گلو که مربوط به مصونیت و ارتباط کلامی است.
  • آناهاتا: چاکرای قلب که در مرکز قفسه سینه قرار دارد، بر روابط حرفه ای و شخصی تأثیر می گذارد. هر گونه عدم تعادل در این چاکرا بر اکسیژن، هورمون ها، بافت و کنترل اندام تأثیر می گذارد.
  • مانی پورا: چاکرای شبکه خورشیدی که در ناحیه معده قرار دارد. این چاکرا با اعتماد به نفس، خرد و تادیب نفس ارتباط دارد.
  • سواد هیستانا: چاکرای خاجی که در قسمت پایین شکم قرار دارد و با لذت، سعادت و سرزندگی مرتبط است.

آشتانگا یوگا

این نوع یوگا که از آموزه های یوگای باستانی استفاده می کند در طول دهه ۱۹۷۰ محبوب شد.

آشتانگا همان حالت‌ها و توالی‌هایی را بکار می گیرد که به سرعت هر حرکتی را به نفس مرتبط می‌کند.

مربی یوگا برای بیماران ام اس در کرج-درمان ام اس با یوگا در کرج

ماساژ و یوگا برای سالمندان کرج-یوگا برای سالمندان کرج-ورزش برای سالمندان کرج