چند نوع ماساژ داریم؟ معرفی انواع ماساژ

چند نوع ماساژ داریم؟ معرفی انواع ماساژ

امروزه ماساژ به یکی از رایج‌ترین شیوه‌ها برای بهبود سلامت جسم و روان تبدیل شده است. تنوع ماساژ در جهان بسیار زیاد است. هر کدام از انواع ماساژ با تکنیک‌های مخصوص به خود می‌توانند یک نوع بیماری را درمان کنند. این موضوع باعث شده است تا برخی از پزشکان برای بهبود وضعیت بیماران، جلسات ماساژهای مختلف برای آن‌ها تجویز کنند.

ماساژ چیست؟

فشار دادن، نوازش و ورز دادن عضلات احساس خوبی برای افراد به همراه دارد. ماساژ به صورت اصولی باید توسط متخصص ماساژ مجاز انجام‌ بگیرد. ماساژ درمانگر و ماسور با اعمال تکنیک‌های مختلف، بر روی عضلات و بافت‌های نرم بدن فشار وارد می‌کند. این کار باعث می‌شود تا سیستم عصبی شما از هرگونه استرس، تنش و… رها شود. در نتیجه بعد از انواع ماساژ همیشه احساس خوبی خواهید داشت و آرامش از دست رفته دوباره به بدن شما باز می‌گردد.

در واقع ماساژِ عضلات و بافت‌های نرم بدن کمک می‌کند تا سیستم عصبی شما تحریک شود. این موضوع کمک می‌کند تا خون و مایع لنفاوی به حرکت دربیاید؛ در نتیجه سلول‌های بدن را وادار می‌کند تا هورمون و مواد شیمیایی ترشح کنند. تعداد دفعات مورد نیاز برای ماساژ بستگی به میزان درد و یا نیاز شما دارد. به صورت کلی اگر به طور منظم به جلسه ماساژ بروید، بیشترین فایده را برای شما خواهد داشت.

ماساژهای منظم کمک می‌کنند تا بدن شما دوباره احیا شود و دردهای روزمره ناشی از کار زیاد و یا جراحات تسکین پیدا کنند.

فواید ماساژ

از آنجایی که هنگام ماساژ تمامی قسمت‌های بدن درگیر می‌شوند، در نتیجه این موضوع می‌تواند به طور همزمان تاثیرات مثبتی بر روی سلامت روح و جسم بگذارد. به صورت کلی انواع ماساژ می‌توانند فواید زیر را برای شما به ارمغان بیاورند:

تسکین سردردها

اگر از سردردهای خود خسته شده‌اید، ماساژ می‌تواند از تعداد دفعات سردردهای شما بکاهد. به خصوص سردردهای میگرنی که اغلب ناشی از استرس و کم‌خوابی هستند. با ماساژهای منظم می‌توانید استرس را از خود دور کرده و کیفیت خواب شبانه خود را بهبود ببخشید. از طرفی دیگر برخی از سردردها ناشی از گرفتگی گردن و شانه‌‌ها هستند. انواع ماساژ کمک می‌کند تا گرفتگی‌های این نواحی از بین برود و سردردهای شما کاهش پیدا کنند.

تسکین دردهای مزمن

گاهی ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که درد بیش از چند هفته شما را درگیر خود کرده باشد. در برخی از شرایط حتی مصرف داروهای مسکن نیز کارساز نیست. در چنین شرایطی برای تسکین این دردهای مزمن، استفاده از ماساژ را به شما پیشنهاد می‌دهیم. چرا که در ماساژ، میزان سروتونین در بدن افزایش پیدا می‌کند؛ در نتیجه بعد از مدتی درد کمتری را در عضلات خود احساس خواهید کرد. در این شرایط یک ماسور حرفه‌ای با انجام تکنیک‌های مختلف ماساژ می‌تواند به شل کردن و رهاسازی عضلات و ماهیچه‌ها و همینطور تسکین درد کمک کند.

کاهش افسردگی

زندگی امروزی همه به اضطراب و استرس گره خورده است. برای مقابله با استرس‌های روزمره و افسردگی پیشنهاد می‌کنیم که به ماساژ درمانی پناه ببرید. برخی از انواع ماساژها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانند آرامش را برای افراد به ارمغان بیاورند. ماساژ با افزایش سروتونین در بدن، می‌تواند خلق و خوی شما را بهبود ببخشد و اضطراب شما را کنترل کند.

تسکین کمردرد

بسیاری از افراد برای درمان کمردرد به دنبال شرکت در جلسات ماساژ هستند. اگر شما هم با چنین دردی دست و پنجه نرم می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم که برای بدتر نشدن وضعیت بدنی خود، حتما از جلسات ماساژ استفاده کنید. چرا که ماساژ درمانگر می‌تواند با پیدا کردن دلیل اصلی کمر درد شما و انجام تکنیک‌های خاص بر روی کمر، دردهای این ناحیه را تسکین ببخشد.

بهبود گردش خون

انجام انواع ماساژ نه تنها در کوتاه‌‌مدت، بلکه در دراز مدت می‌تواند فواید بسیار زیادی برای سلامتی بدن شما داشته باشد؛ بنابراین نباید ارزش ماساژ را دست کم بگیرید. با انجام ماساژ، جریان خون در بدن شما بهبود پیدا می‌کند. در نتیجه این موضوع باعث می‌شود تا خون در عضلات و بافت‌های آسیب‌دیده به خوبی جریان پیدا کند و بهبودی شما سریع‌تر اتفاق بیفتد.

علاوه بر این فشار وارد شده بر روی قسمت‌های مختلف عضلات بدن باعث می‌شود تا جریان لنفاوی به خوبی انجام بگیرد و اسید لاکتیک در بافت‌های بدن از بین برود.

بهبود وضعیت بدن

علت اصلی انواع دردها مانند کمردرد، درد و گرفتگی گردن و… وضعیت قرار گیری نامناسب عضلات و بدن است. به عنوان مثال کسانی که عادت دارند زمان طولانی پشت میز بنشینند، معمولا گردن و پشت آنها در وضعیت خوبی قرار ندارد. اگر شرایط شغلی شما ایجاب می‌کند تا مدت زمان طولانی در این وضعیت باشید، بهتر است به صورت منظم ماساژ دریافت کنید. انواع ماساژ کمک می‌کند تا بدن شما در وضعیت خوبی قرار بگیرد.

چند نوع ماساژ داریم ؟ معرفی انواع ماساژ

بسیاری از کسانی که به دنبال یادگیری ماساژ یا شرکت در جلسات ماساژ هستند، همیشه با این سوال مواجه می‌شوند که چند نوع ماساژ داریم؟ هر کدام از انواع ماساژ با تکنیک‌های مختلفی که دارند بر روی قسمت خاصی از بدن و با شیوه‌ای خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. ماساژ دهنده برای کاهش درد بدن و با توجه به نوع ماساژ، فشارهای ضعیف و قوی به عضلات وارد می‌کند. از انواع مختلف ماساژ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- ماساژ سوئدی

اگر استرس و اضطراب فراوانی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که برای آرامش ذهن خود از استفاده کنید. ماساژ سوئدی جزو ماساژهای آرام به حساب می‌آید. به طوری که در طول ماساژ، احساس آرامش کاملی خواهید داشت. در ماساژ سوئدی کل بدن شما به آرامی ماساژ دریافت می‌کند و کمک می‌کند تا گره‌های عضلانی بدن شما باز شوند. ماساژور در ماساژ سوئدی به مدت 60 تا 90 دقیقه از مشت و مال، نوازش‌های طولانی‌مدت، حرکات دوار عمیق، لرزاندن، ضربه‌ زدن و… برای ماساژ استفاده می‌کند. حس آرامش بعد از این ماساژ بسیار دوست‌داشتنی است.

2- ماساژ تایلندی

یکی از انواع ماساژ برای کسانی که به شکل فعال‌تری از ماساژ علاقه دارند، است. این ماساژ با بهبود جریان خون و سطح انرژی می‌تواند برای درمان انواع دردها و از بین رفتن استرس‌ها یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب باشد. حرکات در ماساژ تایلندی شباهت بسیاری به حرکت‌های کششی در یوگا دارد. در این نوع ماساژ ممکن است ماسور از کف دست و انگشتان شما برای اعمال فشار بر روی بدن خودتان استفاده کند. زمان این ماساژ بین 60 تا 90 دقیقه است. شما می‌توانید هنگام ماساژ لباسی گشاد بر تن داشته باشید. اگر شما هم علاقه به یادگیری این نوع ماساژ دارید، می‌توانید در  آموزشگاه شرکت کنید.

3- ماساژ شیاتسو

همانطور که از نام این نوع ماساژ مشخص است، این ماساژ به سبک ژاپنی انجام می‌گیرد. ماساژور در بر روی کانال‌های انرژی و مریدین‌ها فشار وارد می‌کند تا جریان انرژی در بدن به حالت تعادل برسد و سلامتی فرد دوباره به او بازگردد. انتخاب ماساژ شیاتسو از میان انواع ماساژ برای افرادی که دچار سردرد، کمردرد و استرس هستند، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. بعد از انجام این نوع ماساژ احساس بسیار خوبی در جسم و ذهن خود خواهید داشت. افزایش انعطاف‌پذیری، کاهش استرس، تنفس عمیق و… از جمله مزایای این نوع ماساژ به شمار می‌روند.

4- ماساژ سنگ داغ و سنگ سرد

اگر درد و تنش‌های عضلانی، آرامش شما را تحت تاثیر قرار داده است، پیشنهاد می‌کنیم که ازو سنگ سرد استفاده کنید. در این نوع ماساژ در کنار استفاده از دست، از سنگ‌های داغ نیز استفاده می‌شود. استفاده از سنگ‌های داغ در این نوع ماساژ به تسکین درد، افزایش آرامش، بهبود جریان خون و… کمک می‌کند. برای این منظور درمانگر با قرار دادن سنگ‌های داغ بر روی قسمت‌های مختلف بدن و وارد کردن فشار ملایم بر روی آنها، دردهای شما را تسکین می‌بخشد. برخی از ماساژورها در کنار استفاده از سنگ‌های داغ، از سنگ‌های سرد نیز استفاده می‌کنند.

5- ماساژ رفلکسولوژی

اگر کار و مشغله روزانه باعث شده است تا سطح انرژی بدن شما کاهش پیدا کند، با به عنوان یکی از انواع ماساژ می‌توانید آرامش از دست رفته خود را دوباره احیا کنید. این نوع ماساژ برای کسانی که دوست ندارند تا تمام بدنشان لمس شود، یک گزینه‌ی پیشنهادی مناسب است. ماساژور به مدت 30 تا 60 دقیقه فشار بسیار ملایم تا نسبتا محکمی را بر روی قسمت‌های مختلف بدن شما از جمله پاها، دست‌ها و گوش‌ها وارد می‌کند.

چند نوع ماساژ داریم؟ معرفی انواع ماساژ
چند نوع ماساژ داریم؟ معرفی انواع ماساژ

انواع ماساژ و فواید آن برای بدن-ماساژ مهرشهر کرج-ماساژور آقا مهرشهر کرج

انواع ماساژ -روغن های ماساژ-زمان ماساژ-سبک های ماساژ در کرج