فواید ماساژ-انواع ماساژ-ماساژ درمانی-ماساژور

فواید ماساژ-انواع ماساژ-ماساژ درمانی-ماساژور

ماساژ درمانی چیست؟

شواهد علمی در زمینه‌ی ماساژ درمانی، محدود می باشد. محققان هنوز به درستی نمی‌دانند که در زمان دریافت ماساژ، چه تغییراتی در بدن رخ می‌دهد. آیا این تغییرات تأثیری بر روی سلامتی سالمند دارند؟ تأثیر ماساژ بر بدن افراد چگونه است؟ آخرین تحقیقات بر روی تأثیرات ماساژ نشان داده کمک بیشتری به حفظ سلامتی می کند. این درمان مکمل اگر به درستی و تحت نظر افراد متخصص صورت پذیرد خطری نخواهدداشت. اما بهتر است در صورتی که فرد یا سالمند از بیماری خاصی رنج می برد حتماً در مورد نوع طب مکمل به پزشک او اطلاع دهید. در این صورت، طب مکمل، هماهنگ با طب معمول و متناسب با وضعیت آمادگی بدنی سالمند پیش می‌رود.

تاریخچه ماساژ

این علم به هزاران سال قبل برمی‌گردد. متون قدیمی‌ چینی، هندی، ژاپنی و برخی تمدن های عربی، مصر، یونان و روم باستان شامل منابع قدیمی این طب مکمل می باشند. با پیشرفت‌های فنی و علمی در درمان‌های پزشکی، در دهه‌های ۱۹۳۰ و ۱۹۴، ماساژ درمانی محبوبیت خود را در آمریکا از دست داد. علاقه به ماساژ مجددا در دهه‌ی ۱۹۷۰ به خصوص درمیان ورزشکاران پدیدار شد.

۷ مزایای ماساژ درمانی

یک نظرسنجی در مورد طب های مکمل در آمریکا نشان داده که در حدود ۱۸ میلیون سالمند و بزرگسال و ۷۰۰ هزار کودک در طول یکسال از این طب مکمل استفاده کرده اند. از ماساژ درمانی برای بهبود انواع مشکلات مرتبط با سلامتی در سالمندان استفاده می شود.

  • کاهش درد در سالمندان
  • توان‌بخشی در آسیب‌های ورزشی در ورزشکاران
  • کاهش استرس در سالمندان
  • افزایش تمدد اعصا
  • کنترل اضطراب در کودکان و سالمندان
  • کنترل افسردگی در سالمندان  و همه افراد
  • کمک به بهبود وضعیت عمومی سلامتی در بزرگسالان

ماساژ و حرکات اصلاحی برای سالمندان کرج-حرکات اصلاحی برای سالمندان کرج-ماساژ برای سالمندان کرج

ماساژ و یوگا برای سالمندان کرج-یوگا برای سالمندان کرج-ورزش برای سالمندان کرج

ماساژ درمانی و ورزش مناسب سالمندان کرج/ماساژ برای سالمندان کرج/ورزش برای سالمندان کرج