ماساژ و حرکات اصلاحی برای سالمندان کرج-حرکات اصلاحی برای سالمندان کرج-ماساژ برای سالمندان کرج

ماساژ و حرکات اصلاحی برای سالمندان کرج-حرکات اصلاحی برای سالمندان کرج-ماساژ برای سالمندان کرج

ماساژ درمانی بخشی از روند درمان است و در واقع نوعی از ماساژ است که درمانگر با گروهی از تکنیک های مختلف و با توجه به نوع آسیب و عارضه وارد شده با نظر پزشک معالج بر روی بافت های نرم ( شامل: عضلات،رباط ها، تاندون ها و پوست) اجرا می شود.

و اما فواید ماساژ در سالمندان چیست؟

  • کمک به کاهش استرس
  • بهبود گردش خون
  • بهبود عملکرد بدنی
  • کمک به کاهش درد
  • بهبود سیستم ایمنی
  • کمک به انعطاف پذیری
  • کمک به افزایش تعادل

مطالعه ای در سال 2020 انواع مختلف ماساژ بروی بیماران پارکینسونی را مطالعه کرده است و نتایج نشان دهنده آن بوده که تکنیک های مختلف می تواند باعث کاهش استرس و اضطراب، خستگی، اسپاسم های مکرر عضلانی و بهبود کیفیت خواب و کیفیت زندگی این گروه از افراد شود اما نیاز است که با توجه به شدت درگیری فرد این کار زیر نظر متخصص مربوطه صورت گیرد.

آیا رابطه ای میان تعادل در سالمندی و ماساژ وجوددارد؟

در پاسخ باید گفت بله؛ انجام ماساژ اندام تحتانی با تاکید بر ماساژ عمقی عضلات کف پایی، احتمال سقوط را کاهش و تعادل در سالمندان را بهبود می بخشد و اگر دقیق تر بخواهیم بررسی کنیم به این نکته پی خواهیم برد که ماساژ کف پا موجب تحریک و افزایش فعالیت حس عمقی می شود که نتیجه ی آن افزایش توانمندی فرد سالمند در حفط تعادل است. البته ماساژ اندام تحتانی با توجه به افزایش گردش خونی که ایجاد می کند، خستگی فرد را کاهش داده و کیفیت خواب را نیز بهبود می بخشد.

آیا ماساژ برای همه ی افراد خوب و مناسب است و به صورت یکسان برای همه انجام می شود؟

با وجود تمامی نکات مثبتی که ماساژ درمانی دارد، متاسفانه نمی توان آن را برای همه تجویز کرد. به طور مثال افرادی که فشار خون بالای کنترل نشده دارند، برای آنها ماساژ پیشنهاد نمی شود. مورد بحث برانگیز دیگر تجویز ماساژ برای افرای است که آسیب های ستون فقرات دارند، ماساژ برای این افراد باید زیر نظر متخصص این حوزه انجام شود چرا که هر گونه خطا در این زمینه می تواند آسیب های جبران ناپدیری برای فرد به همراه داشته باشد. بنابراین همیشه سعی کنید پس از مشورت با متخصص این امر و با درنظر گرفتن ملاحظات خاص شرایط خود اقدام به گرفتن ماساژ نمایید.

شما می توانید در مرکز وقت زندگی، زیر نظر ماسورهای متخصص آسیب شناسی ورزشی و تمرینات اصلاحی، به صورت کاملا ایمن و حرفه ای تجربه ی ماساژی لذت بخش و مفید را داشته باشید.

مزیت ­های ماساژ در افراد مسن

اگرچه اکثریت ما بر این باوریم که  یک تفریح لوکس می ­باشد، سالمندان با برنامه ریزی مرتبط مراجعه به ماساژگر می ­توانند از مزایای آن بهره­ مند شوند. در زیر ۵ دلیلی که افراد مسن از ماساژ  مرتب لذت می­ برند اشاره خواهد شد.

۱- سلامت احساسی

 ماساژ منجر به افزایش سطح دوپامین در بدن می­ شود. سطح پایین دوپامین مرتبط با کاهش تمرکز، و احساس عاطفی کم توجهی مرتبط می ­باشد. افزایش میزان دوپامین در طی ماساژ منجر به حس آرامش بخشی و لذت می­ شود، که تا ساعت­ ها پس از اتمام ماساژ نیز ادامه دارد. ماساژ همچنین منجر به افزایش سطح سروتونین نیز می ­شود که منجر به کاهش تحریک پذیری و کمک به مدیریت علایم افسردگی می­ شود.

۲- گردش خون بهتر

سیستم گردش خون به شدت تحت تاثیر روند افزایش سن قرار می­ گیرد. سالمندانی که تحت ماساژ قرار می­ گیرند، بهبود در گردش خون را نشان می ­دهند که منجر به جریان خون بهتر به مغز و بهبود عملکردهای شناختی می ­شود. پوست سالم و کاهش تورم دو مزیت دیگر افزایش گردش خون می­ باشد.

۳- تسکین درد

حتی ماساژ ملایم نیز منجر به آزادسازی اندورفین ­ها می­ شود که به عنوان تسکین دهنده درد طبیعی بدن به حساب می ­آید.ماساژ برای افراد مسنی که دردهای ناشی از پوکی استخوان و دردهای عمومی و سفتی رنج می ­برند بسیار موثر می ­باشد.

۴- کاهش استرس

ماساژ  منجر به کاهش سطح هورمون­ های استرس کورتیزول در بدن می­ شود. کاهش کورتیزول منجر به کاهش اضطراب عمومی همراه بوده و منجر به آسایش و خواب راحت می­ شود. افراد سالمندی که از سردرد رنج می ­برند نیز در اثر ماساژ مرتبط، تخفیف درد را مشاهده می­ کنند.

۵- مدیریت علایم

افراد سالمند با بیماری­ های مزمن از طریق ماساژ مرتب قادر به مدیریت علایم خود می­ باشند.  افراد سالمند با بیماری آلزایمر بهبود قابل توجه در وضعیت کلی خود را نشان می ­دهند در حالی که افراد سالمند که ماساژ را در برنامه­ های مراقبتی و درمانی بیماری پارکینسون قرار می ­دهند قادر به حفظ عضلات به صورت مناسب می­ باشند. ماساژ در افراد مسن منجر به بهبود جریان لنفاوی، حذف توکسین­­ها از بدن می­ شود که برای افراد سالمندی که قرص های مختلفی را دریافت می کنند بسیار مفید می باشد.

ماساژ درمانی و ورزش مناسب سالمندان کرج/ماساژ برای سالمندان کرج/ورزش برای سالمندان کرج

ماساژ و ماساژ درمانی با تخت سیار و تمام لوازم در منزل-هوم ویزیت ماساژ