هر آنچه که باید در مورد انواع و فواید ماساژ درمانی در منزل بدانید-ماساژتراپی کرج

هر آنچه که باید در مورد انواع و فواید ماساژ درمانی در منزل بدانید-ماساژتراپی کرج

گر استرس دارید و درد دارید، ممکن است فکر کنید هیچ کاری نمی‌توانید انجام دهید جز مصرف مسکن‌های بدون نسخه. اما متخصص ماساژ درمانی ویکتوریا بادنر، می‌گوید که لازم نیست پوزخند بزنید و آن را تحمل کنید. زیرا ماساژ درمانی در منزل یک ابزار عالی برای آرامش، تسکین درد، کاهش تنش عضلانی و موارد دیگر است.

ماساژ درمانی در منزل چیست؟

ماساژ درمانی که توسط یک متخصص ماساژ درمانی مجاز انجام می‌شود، شامل استفاده از فشارها، حرکات و تکنیک‌های مختلف برای دستکاری عضلات و سایر بافت‌های نرم بدن است. با هدف کاهش سرعت سیستم عصبی، ماساژ درمانی در منزل می‌تواند برای رهایی از استرس و تنش، تسکین علائم، التیام جراحات و حمایت از سلامتی مورد استفاده قرار گیرد.

انواع ماساژ درمانی

ماساژ درمانی در منزل انواع مختلفی دارد که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد:

1- ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی یک روش کلاسیک برای استراحت عمده است. ماساژ سوئدی معمولاً یک ماساژ کل بدن است که از لمس ملایم استفاده می‌کند. این می‌تواند به آرامش سیستم عصبی شما کمک کند.

2- ماساژ سنگ داغ

ماساژ سنگ داغ یک ماساژ تخصصی است که در آن درمانگر از سنگ‌های نرم و حرارت دیده استفاده می‌کند. گرما باعث ایجاد ریلکسیشن و آرامش عمیق می‌شود. همچنین عضلات منقبض شده را گرم می‌کند و درمانگر می‌تواند سریع‌تر و عمیق‌تر کار کند.

3- ماساژ درمانی در منزل تایلندی

ماساژ تایلندی برای افرادی که به دنبال یک روش خیلی فعال برای کاهش درد و استرس هستند انتخاب خوبی است. در ماساژ تایلندی، متخصص ماساژ با حرکات متوالی مانند کشش‌های یوگا تمام بدن را ماساژ می­دهد. همچنین با استفاده از کف دست و انگشتان خود فشار عمیقی را اعمال می­کند.

4- ماساژ بافت های عمیق

ماهیچه‌های شما ممکن است در اثر استفاده مکرر سفت شوند. حتی از چیزی که فعالیت کمتری دارد مانند نشستن، رانندگی یا قوز کردن روی لپ‌تاپ. ماساژ بافت عمیق به عضلات و تاندون‌های شما وارد می‌شود تا این سفتی را از بین ببرد. برای افرادی که دچار آسیب دیدگی، سفتی عضلانی عمومی و درد مزمن عضلانی هستند خوب است.

5- ماساژ درمانی در منزل ورزشی

ماساژهای ورزشی مشابه ماساژهای بافت عمیق هستند، اما عضلاتی را که هنگام ورزش یا انجام فعالیت‌های بدنی تکراری دیگر ضرب و شتم می‌کنند، به صفر می‌رسانند. یک ماساژدرمانگر با تجربه در ماساژ ورزشی می‌تواند برای از بین بردن سفتی عضلانی و رفع آسیب‌های ورزشی، از ماساژ درمانی در منزل ورزشی استفاده کند.

6- ماساژ نقطه ماشه‌ای

یک گره در گردن یا یک نقطه سفت در پشت به عنوان نقطه ماشه‌ای شناخته می‌شود. نقطه ماشه‌ای اسپاسم عضلانی کوچک یا نقطه سفت در بافت است. در ماساژ نقطه ماشه‌ای، ماساژدرمانگر از فشار متمرکز و مستقیم برای هدف قرار دادن آن نقاط استفاده می‌کند. این جریان خون را در نواحی افزایش می‌دهد و به رها شدن آنها کمک می‌کند. این نوع ماساژ می‌تواند برای افرادی که درد مزمن دارند نیز مفید باشد.

7- ماساژ درمانی در منزل میوفاشیال

فاسیا شبکه‌ای از بافت همبند زیر پوست است. فاسیا این ماهیچه‌ها را پشتیبانی می‌کند و به ما اجازه می‌دهد آزادانه حرکت کنیم. هنگامی که ماساژ درمانی میوفاشیال دریافت می‌کنید، ماساژدرمانگر شما عضلات و فاسیا را خمیر می‌کند و کشش می‌دهد تا تنش و سفتی را برطرف کند.

8- ماساژ لنفاوی

مایع لنفاوی چندین عملکرد مهم دارد، از جمله حفظ سطح مایعات و حذف مواد زائد از بدن. ماساژ لنفاوی از یک لمس ملایم برای کمک به جریان آزادتر مایع لنفاوی در بدن استفاده می‌کند. ماساژ درمانی در منزل لنفاوی برای افراد مبتلا به التهاب عالی است، از جمله افرادی که بیماری‌هایی مانند آرتریت دارند.

9- ماساژ درمانی در منزل پرینتال

ماساژهای دوران بارداری برای کمک به آرامش مادران عالی هستند و می‌توانند به رفع دردهای دوران رشد کودک کمک کنند. ماساژهای قبل از زایمان برای کاهش فشار از روی باسن فوق‌العاده هستند و می‌توانند به کاهش تورم در پاها کمک کنند.

10- ماساژ رفلکسولوژی

این ماساژ باعث افزایش سطح انرژی، افزایش گردش خون، ریلکس شدن، تمدد اعصاب و درمان سردردهای شدید و میگرن می‌شود. رفلکسولوژی برای افرادی که به دنبال استراحت و یا بازیابی انرژی طبیعی خود هستند، بهترین گزینه می‌باشد.

11- ماساژ درمانی شیاتسو

این ماساژ در ژاپنی به معنای فشار انگشت است. در این روش، درمانگر با استفاده از نوک انگشتان دست خود فشار متغیر یا منظمی را دقیقاً بر روی نقاط خاصی از بدن وارد می‌کند. ماساژ درمانی شیاتسو آرام بخش بوده و استرس و درد را تسکین می‌دهد.

فواید ماساژ درمانی در منزل برای سلامتی

ماساژ درمانی در منزل ممکن است برای هر کسی مفید باشد، اما اشاره شده است که به افرادی که دارای بیماری‌های مختلف مانند سرطان بیماری قلبی، مشکلات معده و فیبرومیالژیا هستند، کمک می‌کند. شما باید مطمئن شوید که قبل از اولین جلسه با درمانگر خود در مورد هر گونه مشکل پزشکی صحبت کنید. در اینجا به برخی از مزایای ماساژ درمانی اشاره می‌کنیم.

  • استرس و اضطراب را کاهش می‌دهد
  • خواب را بهبود می‌بخشد
  • درد و تنش عضلانی را کاهش می‌دهد
  • عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد
  • یبوست را برطرف می‌کند
  • علائم فیبرومیالژیا را کاهش می‌دهد
  • درد سرطان را تسکین می‌دهد

چه کسانی باید ماساژ درمانی در منزل را دریافت کنند؟

بسیاری از ما می‌توانیم از ماساژ بهره ببریم. این یک راه عالی برای بهبود سلامتی، کمک به کاهش درد و موارد دیگر است. اگر مشکل پزشکی دارید، باید با پزشک خود مشورت کنید و با ماساژور خود صحبت کنید. برای کسانی که باردار هستند، ماساژ درمانی در منزل پرینتال (بارداری) می‌تواند به کاهش درد و تورم کمک کند.

انواع مختلف ماساژ درمانی منحصر به فرد نیستند. یک ماساژدرمانگر از ترکیبی از تکنیک‌ها برای کمک به آرامش، خلاص شدن از شر ماهیچه‌های سفت و رفع نگرانی‌های دیگر استفاده می‌کند.

هر آنچه که باید در مورد انواع و فواید ماساژ درمانی در منزل بدانید-ماساژتراپی کرج
هر آنچه که باید در مورد انواع و فواید ماساژ درمانی در منزل بدانید-ماساژتراپی کرج

هر آنچه که باید در مورد انواع و فواید ماساژ درمانی در منزل بدانید-ماساژتراپی کرج

ماساژ درمانی در منزل کرج-انواع ماساژ درمانی در کمر، گردن، عضلات و پا-ماساژ و ماساژ درمانی کرج

هر آنچه که باید در مورد انواع و فواید ماساژ درمانی در منزل بدانید-ماساژتراپی کرج