ماساژ سوئدی در کرج و تاثیر آن بر روی بیو شیمی مغز

ماساژ سوئدی در کرج و تاثیر آن بر روی بیو شیمی مغز

ماساژ سوئدی چیست؟

ماساژ سوئدی یکی از تکنیک‌های ماساژ کلاسیک است که با هدف دستکاری بافت و نسوج نرم برای دستیابی به آرامش و اهداف کلی درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته اکثر متدهای ماساژ اروپایی مانند طب فشاری،و رفلکسولوژی به همین منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند و تئوری اصلی آن‌ها رهاسازی بدن و عضلات از تنش با کمک فشار بر نقاط خاص بدن است.

تکنیک های ماساژ سوئدی

چهار تکنیک اصلی در ماساژ سوئدی مورد استفاده قرار می‌گیرند که به‌کارگیری آن‌ها به طور موثری موجب آرامش عضلات خواهند شد. موارد زیر از تکنیک‌های اصلی آن محسوب می‌شوند:

افلوراژ

تکنیک افلوراژ که گاهی با تکنیک نوازش شناخته می‌شود با کف دست و انگشتان به هم نزدیک و با کمک حرکات آرام و ریتمیک انجام می‌شود. هدف از این حرکت، افزایش حرکات گردش خون و کمک به بهبود جریان لنفی در بدن است و درعین‌حال مراجعه‌کننده را آرام خواهد کرد.

پتریساژ

گاهی ماساژورها از پتریساژ با لفظ ورز دادن هم یاد می‌کنند. این شکل از ماساژ با سرانگشتان اجرا می‌شود و هدف ان فشردن بافت نرم و استخوان زیر آن است. کمک پتریساژ کمک می‌کند تا زواید از بدن خارج شوند.

ورز دادن

ورز دادن نوعی حرکت عمیق است که می‌تواند در بسیاری از بخش‌هایی از بدن اعمال شود و تکنیک‌های آن به افلوراژ شباهت دارد. در این تکنیک از کل دست کمک گرفتته می‌شود تا عضله درگیر با حرکات متناوب تحت تاثیر قرار بگیرد، بلند و سپس رها شود.

این تکنیک می‌تواند کشش و انعطاف‌پذیری عضلات را بهبود دهد.

ضربه

ضربه در ماساژ سوئدی به حرکات ظریفی گفته می‌شود که می‌توانند با انگشتان یا کل دست اعمال شوند. این حرکات سریع و ریتمیک هستند و با تحریک جریان خون در بدن برای آرام کردن عضلات و رهایی آن‌ها از اتنش اعمال می‌شوند.


مزایای ماساژ سوئدی

ماساژ سوئدی می‌تواند مزایای زیادی برای بدن و عضلات داشته باشد. گفته می‌شود که یک ساعت ماساژ سوئدی معادل هشت ساعت خواب شبانه به آرام کردن عضلات کمک می‌کند و برای بدن مفید خواهد بود. معمولا از ماساژ سوئدی برای بهره‌گیری از مزایای زیر استفاده می‌شود:

مدیریت درد

مبتلایان به دردهایی مانند درد سیاتیک یا آرتروز و سایر دردهای مزمن، می‌توانند از خواص ضد درد ماساژ سوئدی برای کاهش مشکلات خود کمک بگیرند.

ماساژ سوئدی می‌تواند روشی موثر برای مدیریت درد به روش طبیعی باشد. کافیست نقطه درگیر درد را به ماساژ درمانگر نشان دهید تا با هدف قرار دادن آن ناحیه، با کمک حرکات ریتمیک و تکنیک‌های ماساژ سوئدی، گردش خون در ناحیه را بهبود دهد و درنهایت به بهبود درد کمک کند.

توانبخشی بعد از آسیب عضلانی با ماساژ سوئدی

این ماساژ می‌تواند موجب بهبود آسیب‌های عضلانی شود. از این تکنیک ماساژ می‌توان برای کاهش چسبندگی عضلات کمک گرفت. بسیاری از مراجعین به کلینیک‌های ماساژ بیان می‌کنند که احساسی که بعد از ماساژ دارند شبیه احساس بعداز بهبودی پیچ‌خوردگی عضلات است.

افزایش گردش خون

تکنیک افلوراژ یا همان نوازش در ماساژ سوئدی با افزایش گردش خون به سمت قلب، باعث بهبود جریان خون می‌شود. افزایش جریان خون به این معناست که ماهیچه‌ها توان آن را خواهند داشت که مواد مغذی و اکسیژن بیشتری دریافت کنند و بدن به طور طبیعی سموم را دفع کند.

افزایش انعطاف‌پذیری عضلات

وقتی ماهیچه‌ها آرام‌تر هستند، می‌توانید به دامنه حرکاتتان وسعت ببخشید. ماساژ سوئدی و ترکیب آن با حرکات کششی منظم، راهی عالی برای کسانی است که درگیر آسیب‌های ناشی از تمرینات ورزشی شده‌اند.

این تکنیک ماساژ کمک می‌کند تا ورزشکاران به سرعت آسیب‌ عضلانی خود را درمان کنند و از حداکثر بهره‌وری عضلات بهره‌مند شوند.

کاهش استرس

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، رسیدن به آرامش یکی از مهم‌ترین اهداف ماساژ سوئدی محسوب می‌شود. گرفتن ماساژ در محیط آرام و با صرف زمان طولانی می‌تواند بدن را آرام کند و سطح هورمون کورتیزول را کاهش دهد. کاهش سطح کورتیزول مساوی با کاهش سطح استرس است که می‌تواند مزایای زیادی برای سلامتی بدن داشته باشد.

از جمله مزایای کاهش استرس برای بدن می‌توان به کاهش سردرد‌های تنشی و افزایش انرژی عمومی بدن اشاره کرد. مجموعه این عوامل به شما کمک می‌کنند که خواب بهتر و عمیق‌ترین در شب داشته باشید.

بهبود سطح ایمنی بدن

کاهش سطح کورتیزول علاوه‌بر بهبود آرامش کلی بدن منجر به بهبود سطح ایمنی هم خواهد شد. سیستم ایمنی در زمانی که کورتیزول در سطح پایینی قرار دارد، قوی‌تر می‌شود و این یعنی احتمال ابتلا به بیماری در بدن کاهش خواهد یافت.

در طول جلسه ماساژ چه انتظاری داشته باشیم؟

قبل از جلسه

آمادگی برای این ماساژ به پروسه خاصی نیاز ندارد. شما صرفا باید آماده شوید و به سالن ماساژ بروید. نهایت توصیه‌ای که متخصصان دارند این است که برای بهره‌گیری حداکثری از فواید ماساژ سوئدی، قبل از جلسه حدود ده دقیقه تمرینات کششی داشته باشید.

توصیه می‌کنیم که لباسی راحت بپوشید و یک بطری آب در دسترس داشته باشید.

قبل از جلسه ماساژ گفت‌وگویی کوتاه با ماساژ درمانگر خود خواهید داشت. او در این گفتگو بررسی‌های ایمنی را انجام می‌دهد تا مطمئن شود که برای ماساژ سوئدی گزینه‌ای مناسب هستید.

درنظر داشته باشید که حتما قبل از جلسه ماساژ درباره هر مشکل احتمالی در وضعیت بدنی‌تان با درمانگر صبحت کنید. هر چیزی که فکر می‌کنید ممکن است در روند ماساژ اهمیت داشته باشد، از سوابق شکستگی و گرفتگی تا دردهای مزمن خود را با او درمیان بگذارید.

در طول جلسه

جلسه ماساژ معمولا روی تخت ماساژ پیش می‌رود. درمانگر از شما خواهد خواست که لباس خود را دربیاورید و روی تخت دراز بکشید.

ماساژ درمانگر با کمک روغن‌های مخصوص ماساژ کار را شروع خواهد کرد. به کارگیری هر تکنیک، به هدفی که از جلسه دارید بستگی دارد و ممکن از یک، دو یا ترکیبی از تکنیک‌ها کمک گرفته شود.

معمولا در جلسات ماساژ سوئدی از فشار دست برای تحت تاثیر قراردادن عضلات استفاده می‌شود. درنظر داشته باشید که فشار وارد شده باید در نقطه مطلوبی قرار داشته باشد و اگر فشار بیش از اندازه بود یا احساس کردید که فشار کمی به بدنتان وارد می‌شود، حتما موضوع را به درمانگر اطلاع دهید.

معمولا هر جلسه ماساژ سوئدی بین 30 تا 120 دقیقه طول خواهد کشید.

ماساژ سوئدی در کرج و تاثیر آن بر روی بیو شیمی مغز
ماساژ سوئدی در کرج و تاثیر آن بر روی بیو شیمی مغز

کادوی روز مرد ماساژ و آرامش -کادوی تولد خاص ماساژ و آرامش-ماساژ کرج

ماساژ بادکش گرم سنگ داغ مهرشهر کرج -ماساژ کل بدن مهرشهر کرج

ماساژ سوئدی در کرج و تاثیر آن بر روی بیو شیمی مغز