هر چند وقت یکبار باید ماساژ گرفت

هر چند وقت یکبار باید ماساژ گرفت

ماساژ می‌تواند راهی برای ایجاد آرامش، کاهش استرس و یا حتی برطرف‌کردن یک مشکل پزشکی باشد. می‌توانید برای گرفتن انواع ماساژهای مختلف به دنبال یک ماساژ درمانگر حرفه‌ای باشید. همچنین می‌توانید از تکنیک‌های خود ماساژدهی استفاده کنید یا از شخصی بخواهید تکنیک‌های ماساژ را در خانه برای شما انجام دهد. اما هر چند وقت یک‌بار باید ماساژ گرفت؟

هیچ دستورالعمل استانداردی برای تعداد ماساژهایی که می‌توانید در طی ماه انجام دهید وجود ندارد، اما یک ماساژ درمانگر یا پزشک ممکن است بتواند شدت و مدت‌زمان مناسب ماساژ را بر اساس نیازهای شما توصیه کند.

ماساژ برای بهبود آسیب‌ها معمولاً به جلسات بیشتری نیاز دارد، این در حالی است که ماساژ برای اهداف ریلکسی یا آرامشی می‌تواند کمتر انجام شود.

حالت ایده آل برای تعداد دفعات ماساژگرفتن چیست؟

شدت و مدت ماساژ به نوع ماساژ مورد نظر و ناحیه‌ای که می‌خواهید هدف قرار دهید بستگی دارد. بسیاری از مطالعات تحقیقاتی، تعداد دفعات و مدت ماساژ معینی را برای رفع مشکلات سلامت زمینه‌ای مانند درد یا آسیب توصیه می‌کنند.

با یک ماساژ درمانگر مشورت کنید تا بفهمید برای رفع نیازهای خود هر چند وقت یک‌بار باید ماساژ گرفت؟

اگر ماساژ معمولی در بودجه شما نمی‌گنجد، فاصله زمانی بین هر جلسه را در نظر بگیرید. همچنین می‌توانید تکنیک‌های ماساژ را برای انجام منظم‌تر در خانه از پزشک، ماساژ درمانگر یا متخصص دیگری بیاموزید.

انواع ماساژ

ماساژ تخلیه غدد لنفاوی

این نوع ماساژ برای تخلیه غدد لنفاوی افرادی که تحت‌تأثیر یک عمل جراحی یا شرایط پزشکی قرار گرفته‌اند مفید است. این ماساژ، جریان مایع را در غدد لنفاوی شما تحریک می‌کند و تجمع مایع را آزاد می‌کند.

ممکن است در ابتدا به‌صورت روزانه به این ماساژ نیاز داشته باشید، اما به‌مرورزمان، می‌توانید دو یا سه بار در هفته آن را امتحان کنید.

ماساژ تخلیه غدد لنفاوی باید همیشه توسط یک متخصص انجام شود. این متخصصین همچنین می‌توانند به شما آموزش دهند تا تکنیک‌های ماساژ خاصی را خودتان انجام دهید.

ماساژ بافت‌های عمیق

ماساژ بافت عمیق از ضربات آهسته و قوی برای رسیدن به لایه‌های عمیق‌تر عضلات و بافت هم‌بند استفاده می‌کند. این نوع ماساژ آسیب عضلانی ناشی از صدمات را هدف قرار می‌دهد.

ممکن است روزانه، چند بار در هفته یا چند بار در ماه برای درد به دنبال ماساژ بافت عمیق باشید.ماساژ درمانگر شما می‌تواند یک فرکانس و مدت‌زمان را برای رسیدگی به وضعیت سلامت زمینه‌ای که باعث این نوع ماساژ می‌شود، توصیه کند.

ماساژ پوست سر

ماساژپوست سر می‌تواند بسیار آرامش‌بخش باشد و حتی ممکن است فشارخون و ضربان قلب شما را نیز کاهش دهد.

مطالعه‌ای در کره نشان داد که زنان شاغلی که ۱۵ تا ۲۵ دقیقه انجام این ماساژ را دو بار در هفته و به مدت ۱۰ هفته تجربه کردند در مقایسه با باقی افراد، شاخص‌های سلامتی بالاتری از خود نشان داده‌اند.ماساژ منظم پوست سر می‌تواند به شما کمک کند احساس آرامش بیشتری کنید و شرایط روحی شما را بهبود می‌بخشد.

ماساژ کامل بدن

ماساژ کل بدن را اغلب ماساژ سوئدی می‌نامند. این نوع ماساژ باعث آرامش می‌شود. ممکن است فقط گاهی، هر چند هفته یا هر ماه به دنبال این نوع ماساژ باشید تا به شما کمک کند تمرکز بیشتر و استرس کمتری داشته باشید.

استفاده از صندلی‌های ماساژور

صندلی‌های ماساژور می‌توانند درد عضلات را تسکین دهند یا به ایجاد آرامش در شما کمک کنند

یک مطالعه آزمایشی نشان داد که بزرگسالان سالمی که به مدت ۲۰ دقیقه در روز از صندلی‌های ماساژ استفاده کرده‌اند، فواید مثبتی را تجربه کردند.

می‌توانید با خرید صندلی ماساژور این نوع ماساژ را در خانه تجربه کنید، یا اگر بودجه شما کافی نیست، می‌توانید مکانی را در خارج از خانه پیدا کنید که بتوانید گهگاه یا به طور منظم از صندلی‌های آن استفاده کنید.

اثرات ماساژ بر عارضه‌های مختلف

ماساژ می‌تواند به تسکین علائم خاص یا کاهش استرس و اضطراب کمک کند. ماساژ همچنین ممکن است در دوران بارداری مفید باشد. ممکن است برای تسکین درد به انجام ماساژهای مکرر نیاز داشته باشید؛ اما گاهی نیز شاید انجام ماساژهای کمتر اما برنامه‌ریزی‌شده و منظم برای سلامت عاطفی شما مفیدتر باشد، پس همه چیز دررابطه‌با تعداد جلسات ماساژ بستگی به شرایط شما دارد.

ماساژ برای کمردرد

یک برنامه روتین و منظم برای انجام ماساژ ممکن است درد کمر شما را کاهش دهد. نتایج مطالعه‌ای انجام شده نشان داد که ماساژ بافت عمیق به‌صورت روزانه به مدت ۳۰ دقیقه و در طی ۱۰ روز باعث کاهش درد در بیماران می‌شود.

کالج آمریکایی نیز اخیراً ماساژ را به‌عنوان درمانی برای رفع کمردردهای مزمنی که بیش از ۱۲ هفته به طول انجامیده‌اند عنوان کرده است.

هر چند وقت یکبار باید ماساژ گرفت
هر چند وقت یکبار باید ماساژ گرفت
هر چند وقت یکبار باید ماساژ گرفت
هر چند وقت یکبار باید ماساژ گرفت

انواع ماساژ درمانی در کمر، گردن، عضلات و پا

ماساژ لاغری کرج-ماساژ چربی سوزی کرج-ماساژ لاغری شکم و پهلو و ران ها کرج

هر چند وقت یکبار باید ماساژ گرفت